miércoles, 25 de abril de 2007

APORTACIONS DE LES TIC A L'ESCOLA

Fent referència als estímuls que envolten l'infant, les persones són els més importants durant els primers anys de vida, tant la família com l'escola (els companys i companyes i el professorat). És imporant, que a la vegada els nens i nenes estiguen en contacte també amb els objectes que els envolten, no oblidant el paper de l'adult com a mitjà educador i guia de l'aprenentatge. Podem dir que un aprenentatge és bó i ric quan s'uneix l'ús de les TIC i a més s'interactua amb les persones, d'aquesta manera s'aconsegueix un aprenentatge óptim.

Les TIC a les aules proporcionen: autonomia, ús cooperatiu i col·laboratiu, destresa motriu i control oculomanual, implicació més activa i més comunicació entre alumnat i professorat.

D'altra banda, s'ha de dir que les TIC són un recurs que podem treballar per igual en les tres àrees curriculars:
  • Descoberta d'un mateix.
  • Descoberta de l'entorn.
  • Intercomunicació i llenguatges.
Ja per finalitzar, fent refrència al paper del professorat i les TIC, s'ha de dir que és molt important que es produeixi un canvi important.

  • S'ha de formar per tal d'assolir un domini important d'aquestes tecnologies.
  • Ha d'integrar les TIC a les aules per tal de que es puguen fer servir i s'integren dins del procés ensenyament-aprenentatge.
  • Sempre s'ha de tenir en compte els coneixements previs de les criatures sobre aquestes tecnologies de la informació i la comunicació.
És important saber i assolir que el fet de que les noves tecnologies passen a formar part de la nostra vida a l'aula significa fer importants canvis, tant en la nostra metodologia com a mestres com en l'espai i el temps que els anem a dedicar.

La realció entre el professorat i l'alumnat és important a l'hora d'incloure les TIC a l'aula. La mestra ha de ser motivadora, comprensiva i pensar una bona manera de tractar les noves tecnologies, fent servir-les quan siguen necessàries i no únicament d'una manera lúdica.

No hay comentarios: